søndag 6. september 2009

Valpeshow i Arendal

I går morges reiste jeg sammen med Pål ned til Arendal. Leon skulle debutere i utstillingssammenheng - så jeg var veldig spent. Valpen til Aris hadde desverre ikke mulighet til å komme, så jeg prøvde en stund å finne en annen flat, men det gjorde jeg ikke.. Men på fredagen ringte Lill-Ann og sa at valpetreffet til Bella var avlyst pga kennelhoste - så da ble det en flat med allikevel :-)

Vel fremme etter laaaaang tids venting (dommeren dømte ca 10 hunder i timen...) så var det Leon sin tur. Han stod veldig fint, men slo en del over i passgang. Allikevel fikk jeg han over i trav så dommer Mona Selbach fikk se de fine bevegelsene han egentlig har! I konkurranse med seg selv ble han BIR :-) Så kom turen til gruppe 8, Lill Ann var litt dårlig i ryggen, så jeg sa ja til å stille Bella. Hun er jo så godt trent til å være 5mnd at hun er en drøm å gå med! Løper med løst bånd, kikker akkurat passe opp på deg og shower litt i samme slengen. Hun ble også BIR :-D

Så var det enda mer venting før gruppefinalene... Eneste jeg har å utsette på arrangementet. Skriveren var veldig treg, og måtte ha mye gjentatt fra dommeren, så det var nok noe av grunnen. Men du beregner liksom ikke 4t på enkeltbedømmelsene med litt over 60 valper..

I gang med gruppefinalene var Leon først ut - han passet ikke en eneste gang i gruppa (juhu!) og han vant gruppa si! Etter det var det Bella sin tur, hun showet flott i gruppa også, hun stod igjen mot en toller om topplasseringene, etter en ekstra runde ble det avgjort at tolleren vant, noe som kanskje var fortjent siden tollertispa var noe mer kompakt.

Så var det bare å vente på BIS-finalen. Der deltok hunder fra alle grupper unntatt gr 7. Vi ble sendt ut av ringen alle sammen og ropt opp en etter en. Etter 3'ern ble ropt opp så så jeg vel litt muligheten for at vi ikke ble plassert - men vi ble ropt opp som nummer 2! BIS2 i debuten, tenk det!





Cristallo's Alaskan Leon King Theo "Leon" 8mnd



Stumne Bella 5mnd

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar