lørdag 19. september 2009

NRK Ringerike

Jeg har vært på Ringerike og stilt lånehunder i dag. Dagens høydepunkt var Ibux som vant unghundklassen med CK, og i beste tispeklassen ble hun stående som 4. beste tispe - noe som også resulterte i cert! Hun ble også BIR og BIS2 Unghund!


I år også reiste jeg til Ringerike uten påmeldt hund, syntes det er en trivelig utstilling. Alltid store fine ringer, rosetter som deles ut i ringen - også syntes jeg alltid været blir bra uteover dagen der ;-) Denne gangen skulle jeg stille hunder for Christina (Kennel Lauperak). Det startet med hannhunden Arco, han hadde ikke blitt stilt på en lang stund. Jeg fikk lov å vise ham, men det ble desverre en blåsløyfe, dommeren mente fronten var så dårlig at den ødela hele helhetsinntrykket. Han var i hvertfall en herlig hund og gå med - både glad, samarbeidsvillig og småshowete. Men en sjelden opplevelse at det ikke er en vinner av åpen klasse hannhund fordi det ikke ble gitt rødsløyfer der....

Etter dette var det Ibux sin tur, resultatet har dere allerede sett på toppen. Var meget usikker på om jeg skulle få HP/CK, for innen hun var inne hadde dommeren kun delt ut 4CK er tidligere på dagen, hvorav 3 var gitt til champions. Hun vant jo klassen med CK, eneste i CKen til og med. Deretter løp jeg ut og byttet til Felicia - hun ble nummer 2 i åpen klasse, også med CK. Jeg valgte (og fikk lov) til å gå med Ibux i btk. Da dommeren satte oss som 4btk trodde jeg løpet var kjørt - han hadde kikket masse på den brune tispen til Rune og Sissel - men den gang ei! Hundene foran meg var 2 championer og 1 veteran som var champion. Dermed ble det cert - joho! Ettersom unghund hannen ikke fikk ck så regnet jeg nesten med å bli BIR unghund. Jeg overtalte også Christina til å stille oppdrettergruppe, den fikk HP. Forøvrig ble Bajaz nr 3 i UK, Cleopatra 3 i AK. Ibux ble tilslutt BIS2 unghund - så alt i alt må dette kunne kalles en bra dag!

Jeg fikk også hilse på Aris sin datter Frøya (fra J-kullet til Christina), en søt liten frøken. Desverre var hun for dagen liten og uferdig - men skal ikke se bort i fra at hun dukker opp på en utstilling når hun har fått litt mer muskler og masse. Rammen rundt var nemlig ikke så ille :-) Uansett er det morsomt å ha sett enda en valp fra dette kullet.

Neste på kalenderen for vår del nå er Bergensutstillingene kommende helg. Neste helg er det Hamar, så blir det noen ukers pause. Under pausen har jeg for sikkerhetsskyld meldt meg på handlerkurs, hehe...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar