mandag 20. april 2009

Utfordrende LP økt

I dag var vi ca 8 hunder på kurs. 2 tisper med løpetid, så allerede før vi startet skjønte jeg at dette kunne by på utfordringer. Fellessitten gikk glimrende, ikke noe problemer der. På fellesdekken reiste han seg opp for å prøve å karre seg nærmere springer tispa til høyre som luktet såå godt! La ham ned igjen, og da ble han liggende (han hadde ligget ca 3min før han satte seg opp).


Lineføring/fvf, prøvde fvf først, gikk 2min, så var det bort til springeren. Derfor ble det lineføring. Jeg jobbet på, og det gikk etter forholdene n0kså bra, men topplokket var vel ikke 100% med hele tiden. Innkalling på rad og rekke, her var jeg forbredt, stod mellom løpetispene (en annen tispe i mellom på ene siden), kom halveis, deretter nesa rett ned i bakken. Etter det skjønte han at han hadde gjort noe han ikke burde. Fikk en rask veldig klar beskjed - og etter det gikk det nokså knirkefritt! :-)


Stå under marsj, dekk fra holdt, begge med hele gjengen på rekke og rad, gikk bra. På slutten ble det litt trening på ruta på grusen litt bortenfor. Brukte mye kong så han fikk leke litt, og avsluttet 20min tidligere. Da var jeg fornøyd, han hadde skjerpa seg ganske bra, og var tydelig sliten - lille gravbukken vår ^^



Gammelt bilde, tatt av Astrid Storkås

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar