tirsdag 21. april 2009

Hvorfor Femidott?

Her om dagen kom Aris frem med femidott egenskapene sine igjen. Da begynte jeg å tenke tilbake på hvorfor han fikk nettopp det navnet.


Frem til Aris var ca 2 år, var han ikke som andre hannhunder. Han løftet ikke på bakbeinet, han løftet på forbeinet, der han stod på alle fire hver gang han skulle kvitte seg med litt væske. Ikke nok med det, han løftet opp hodet og dette beinet samtidig, mens han med hevet hodet tok til seg solen og årstidens dufter. Ved siden av dette så høres det ut som noen kommer på stiletthæler når han kommer gående på parketten. Selv om jeg klipte klørne hans for 2 dager siden er det slik, mens Xanto, han går lydløst på putene. Så - sist men ikke minst - gangen! Vrikke på stompen har han gjort så lenge jeg kan huske, men han løper i samme stil. Og det var nettopp på grunn av dette jeg kom til å tenke på femidott navnet, her er nemlig et travebilde jeg prøvde å ta av ham for noen dager siden:


Verdens beste femidott <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar